چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
کد خبر: 1183915
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
ساور

حوزه/ معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: اگر دشمن از نظر فرهنگی بر جامعه‌ای غلبه پیدا کرد به راحتی نمی‌توان آسیب‌های ناشی از آن را جبران کرد و مانند جنگ‌های نظامی با یک پاتک نظامی شرایط را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، سردار محمد ابراهیم ساور، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در جمع کارکنان عقیدتی سیاسی استان گلستان با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت:میلاد پیامبر اکرم (ص) یکی از مهم‌ترین و بهترین روزهای تاریخ بشریت است، چون آن حضرت، شخصیتی است که همه پیامبران الهی برای آمدنش مقدمه سازی کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) آمدند تا انسان‌ها را احیا کنند و از بند اسارت و بندگی غیرخدا رها کرده و از ظلمت و تاریکی به سوی نور هدایت کنند، پیامبر اکرم (ص) رحمة للعالمین است در عین حال در برابر مومنین رئوف و مهربان و در برابر دشمنان خدا و کفار، أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ بودند.

معاون هماهنگ کننده ساعس انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و اینکه ما از ۴۵ سال قبل تاکنون دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتیم، بیان کرد: اهمیت کار فرهنگی کمتر از کار نظامی در مقابله با دشمن نیست.

وی افزود: اگر انسان کارهای خود را خالصانه انجام دهد از اجر بزرگی برخوردار میشودکسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید سینه‌ای بزرگ داشته باشد، اجر و ثواب کار فرهنگی را هیچکس جز خدا نمی تواند بدهد.

ساور با بیان اینکه زن، مادر جامعه است و سرنوشت فرزند در واقع بر پیشانی مادر نوشته شده است، گفت: دشمن برای نابودی فرهنگ اصیل دینی، خانواده و زن برنامه ریزی های دقیقی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کار دشمن در حوزه فرهنگی تنها به وسوسه‌های جوانان ما در برخی از زمینه‌ها چون حجاب و بی تفاوتی نسبت به پوشش دینی نیست، گفت: این وسوسه‌ها نقطه آغاز کار دشمن است و نقطه پایانی کار را باید در نابودی خانواده و اجتماع دینی دید.

این مقام انتظامی اظهار کرد: دشمن به دنبال تغییر در اندیشه‌ها، افکار و دیدگاه‌ها است تا به راحتی بتواند بر کشورهای اسلامی و جوامع غلبه پیدا کند.

وی یادآور شد: اگر دشمن از نظر فرهنگی بر جامعه‌ای غلبه پیدا کرد به راحتی نمی‌توان آسیب‌های ناشی از آن را جبران کرد و مانند جنگ‌های نظامی با یک پاتک نظامی شرایط را تغییر داد.

این مقام مسئول به اهمیت امیدآفرینی قرآن در جامعه اشاره کرد و افزود: قرآن مملو از آیات امیدبخش است که روحیه شادمانی و امید را به مؤمنان هدیه می‌دهد، در این شرایط زمانی که جامعه به شدت نیازمند امیدبخشی است، هرگونه فعالیت قرآنی می‌تواند در این راستا موثر باشد.

سردار ساور با استناد به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی گفت: رهبر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که فعالیت‌های قرآنی در کشور باید به عنوان یک فعالیت راهبردی شناخته شود، این تاکید نشان می‌دهد که اساس کار قرآنی یک امر راهبردی و مهم است و اگر مدیران فرهنگی این را درک کنند، بسیاری از فعالیت‌هایشان به سمت ارزش‌های قرآنی متمایل خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه با بیان اینکه روحانیون و کارکنان عقیدتی سیاسی باید ماند شمعی روشن باشند که اطرافشان را روشن می کنند خاطر نشان کرد:یکی از مطالبات و منویات مقام معظم رهبری ساخت و تربیت پلیس در تراز انقلاب اسلامی و جامعه قرآنی است که نقش روحانیان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی در تحقق این امر مهم پر رنگ و اثر گذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha